Dit nieuwsbericht is niet actueel.

Coronamaatregelen in onze school versie 25 januari 2022

Bericht van 04 januari ’22

Coronabesmettingen en maatregelen in de scholen Meise

Ook in Meise ontsnappen we jammer genoeg niet aan de Omikron variant in onze basisscholen. Daarom besliste het gemeentebestuur in samenspraak met de gemeentelijke basisscholen dat een aantal corona-maatregelen verlengd worden.

Volgende maatregelen gelden tot zondag 6 maart 2022 (einde krokusvakantie):

• Tot en met vrijdag 25 februari 2022 is er geen busvervoer. De personeelsleden die instaan voor het busvervoer worden ingezet ter ondersteuning van de scholen. Het gemeentebestuur betaalt de geannuleerde busritten terug.
  • Tot en met vrijdag 25 februari 2022 worden er geen warme maaltijden aangeboden. De kinderen eten boterhammen in hun klas.

Volgende maatregelen worden vanaf maandag 31 januari 2022 opgeheven:

• Voorinschrijvingen voor- en naschoolse opvang. Kinderen kunnen vanaf maandag 31 januari 2022 terug vrij gebruik maken van de opvang. Mogen we wel nog steeds vragen aan de ouders die in de mogelijkheid zijn om hun kinderen zelf op te vangen, dat ze dit ook doen.
  • Beperkte opvang tussen 7u30 en 17u. Kinderen kunnen vanaf maandag 31 januari 2022 terug in de opvang terecht tussen 7u en 18u.
  • Schoolzwemmen: wordt vanaf maandag 31 januari 2022 terug opgestart.

Algemene maatregelen

Alle personeelsleden en kinderen vanaf 6 jaar dragen een mondmasker als de sociale afstand van 1,50 m niet kan gegarandeerd worden.

De school blijft maximaal inzetten op een goede circulatie en ventilatie van de lokalen en het regelmatig ontsmetten van de handen en contactoppervlakken.

In de omgeving van de scholen geldt ook een mondmaskerplicht. We vragen aan alle ouders om dit heel strikt op te volgen.

Wat kan je als ouder doen?

Blijf alert voor mogelijke symptomen bij je kind (zoals koorts, hoesten, zich grieperig voelen, buikloop…).

Spreek met je kind over het coronavirus. Via volgende link vind je hierover extra informatie: https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/hoe-spreek-je-met-kinderen-over-het-coronavirus

Meer informatie?

Net als iedereen vinden het lokaal bestuur Meise en de gemeentelijke basisscholen het doodjammer dat we opnieuw zulke maatregelen moeten nemen. Ook wij hoopten op een normaal schooljaar zonder beperkingen. We hopen dat deze maatregelen volstaan en dat de situatie snel terug onder controle is.

Voor praktische vragen kan je terecht bij de verantwoordelijke kinderopvang – toezicht mevrouw Sarah Casier 0472/18.41.62 en dit tussen 8u en 16u.

Nieuwsoverzicht

Openingsuren & contact

GBS Fusieschool
adres