Info secundair onderwijs

Bericht van 09 januari ’23
Beste ouders,

Zit je zoon/dochter in het vijfde of zesde leerjaar? En wil je meer weten over de secundaire scholen in de buurt?

Kom dan op zaterdag 14 januari 2023 tussen 10u en 14u naar de gratis infodag!

Je kan er kennis maken met de secundaire scholen, de richtingen die ze aanbieden en wat je praktisch moet regelen.

De infodag gaat door in de gemeentelijke basisschool – J. Vanden Broeckstraat 29 in Wemmel.

Voor de ouders van de leerlingen van het 6de leerjaar

Uw kind zet volgend jaar een belangrijke stap in zijn onderwijsloopbaan. De keuze voor een school secundair onderwijs is een belangrijke eerste stap in dit proces.

Als CLB zijn wij naast de school het eerste aanspreekpunt op vlak van onderwijsloopbaan-begeleiding. Wij wensen ouders grondig te informeren en indien nodig bij te staan in dit keuzeproces.

Via onze website (www.clbnbrussel.be) kan u doorklikken naar een aantal informatieve filmpjes in verband met het secundair onderwijs. Er zijn verschillende filmpjes beschikbaar:

- Informatie 1e graad
- Informatie 2e en 3e graad
- Hoe een goede studiekeuze maken - Waar vind ik extra informatie?

Wens je meer informatie over de inschrijvingen in Brusselse scholen? Op www.inschrijveninbrussel.be vind je alle informatie.
Voor de scholen in Vlaams-Brabant, verwijs ik je graag door naar de website van de school.

Heb je na het bekijken van de filmpjes nog vragen? Heeft u specifieke vragen over uw kind? Aarzel niet om ons te contacteren!

Ulli De Koninck
Maatschappelijk Werker CLB N-Brussel